5 Kasım 2013

Eray İşcan


Galatasaray'da kaleci ben kendimi bildim bileli hep yabancı oldu. Yerli olduğu vakit daimi olarak sorunluydu. Hayrettin'den Volkan'lara kadar.. Simovic'le başlayan gelenek Taffarel, Mondragon diye devam etti. Muslera bayrağı devraldı. Tüm bu süreçlerde hiçbir zaman bu büyük kalecilerin arkasında bekleyen yedek kaleci formayı alamadı. Ne zaman ki as kaleci gitti yeni bir kaleci transferine kadar hep sorun yaşadı. Bugün Muslera var..  Eray'ın Uruguaylı kaleciyi kesmesi çok zor.

Öncelikle bugüne kadar olan kısımda Eray'ın dikkat çekici bir performansını ben görmedim. Yani şunu diyemiyorum: Galatasaray'ın alttan gelen çok büyük bir kalecisi var! Öyle bir şey şimdilik yok ve fakat yanılabiliriz. Çünkü sadece kalecilik değil savunmada oynayan futbolcularda yetenekten ziyade mental yeterlilik çok daha önemli. Bu yüzden Beşiktaş kalesinde Cenk değil Tolga Zengin var. Muslera'yı muhteşem kurtarışlar yapsa dahi bir süre daha geçmesi yine bu yüzden çok mümkün değil. İşte yine bu yüzden "üst düzey yeteneğe sahip değil" dediğim Eray beni  hem bugün hem de ilerleyen zamanda yanıltabilir..

Bugün onu milyonlarca Galatasaraylı izleyecek. Burada ışık vermesi geleceği adına çok çok önemli. Eğer biraz olsun güven verirse Muslera'nın satılması durumunda yabancı kuralını da düşünerek Eray'ı as kaleci olarak düşünmeye hazır bekleyen bir yönetim aklı olacaktır. Muslera'nın belki burada yapacağı kurtarışlarla ilerleyen zamanda satışına onay verdirecek..

Şansa da ihtiyacı olacak ve şans yanında olsun..

Hiç yorum yok: